Raport „Sytuacja użytkowników UTO w zabytkowym centrum Krakowa”

Zachęcam do zapoznania się z opracowanym przeze mnie (Jakub Łoginow) raportem

„Sytuacja użytkowników UTO (rolki, deskorolki, hulajnogi) w zabytkowym centrum Krakowa. Stan obecny, perspektywy, propozycje rozwiązań”

Kraków jest pierwszym miastem w Polsce, które w sposób świadomy i przemyślany prowadzi politykę rolkarską – uznając rolki, deskorolki i hulajnogi nie tylko jako urządzenie sportowe, ale także sprawny i ekologiczny środek lokomocji. To efekt działań podjętych m. in. przez założoną przeze mnie inicjatywę społeczną „Kraków dla rolkarzy i deskorolkarzy„, w tym napisanej przeze mnie po konsultacjach społecznych Uchwały Rolkarskiej i Uchwały o budowie skateparków w każdej dzielnicy.  Obie uchwały są realizowane, m. in. stosowana jest zasada, że nowe i remontowane chodniki są już budowane z nawierzchni przyjaznej wszystkim użytkownikom, czyli z asfaltu lub kostki niefazowanej (bez rowków), powstają też zapisane w Uchwale łączniki tras rolkarskich. Problemy z realizacją obu Uchwał występują jednak na obszarze zabytkowego centrum, gdzie występują ograniczenia wynikające ze szczelnej zabudowy, dużego ruchu pieszych oraz wymogów konserwatorskich. Aby pomóc urzędnikom i radnym w realizacji polityki rolkarskiej i deskorolkarskiej w odniesieniu do tych obszarów, przygotowałem niniejszy raport i zachęcam do zapoznania się z nim oraz do przekazania go zainteresowanym osobom.

Link do raportu:

RAPORT „Sytuacja użytkowników UTO (rolki, deskorolki, hulajnogi) w zabytkowym centrum Krakowa. Stan obecny, perspektywy, propozycje rozwiązań”